Kallelse till extra stämma för val av styrelse

Den nya samfällighetsföreningen som ska förvalta våra vägar i Rönnäs är nu bildad och vi interimstyrelsen har börjat arbetet med att starta föreningen.

Den 28 september kl 15-16 är du varmt välkommen till extra stämma i Rönnäs Bystuga, där en permanent styrelse ska väljas. Det blir information om det senaste kring vägarna och vi bjuder på fika efteråt. Kallelsen hittar du nedan.

Rönnäsbyarnas Vägsamfällighetsförening bildades efter Lantmäteriets möte på Moskogen i april, dit alla markägare var kallade. Inför mötet utsågs en valberedning bestående av ordförandena i Östra Rönnäs byamän, Västra Rönnäs byamän och Rönnäs Bystugeförening. På mötet valdes sju styrelsemedlemmar med olika kompetenser och bakgrund.

Som ni säkert sett i lokalmedia så fortsätter debatten kring vägfrågan Leksand, och det är fortfarande oklart hur allt kommer fungera framöver. Tills vidare sköter kommunen vägarna som vanligt, och arbetet i vägföreningen kommer till en början främst vara av administrativ karaktär.

I höst kommer Leksands kommun kommer göra en insats för att förbättra Kyrkvägen som går ner till båthusen. Man hoppas också ha möjlighet att lägga på grus på Kvarnvägen i backen utanför Sven-Åke Blomqvist.

Vi kommer informera löpande om vad som sker i föreningen och ser fram emot att träffa er på stämman senare i höst.

Med vänliga hälsningar
Interimstyrelsen för Rönnäsbyarnas Vägsamfällighetsförening

Anders Wahl, ordförande
Mirjam Rönnegård, sekreterare
Kent Rylander, kassör
Peter Henriksson, styrelseledamot
Anders Näs, styrelseledamot
Joakim Eleby, styrelseledamot
Joel Blomqvist, styrelseledamot (har avsagt sig uppdraget, ny ledamot kommer väljas på stämman i höst)

Kallelse till Rönnäsbyarnas vägsamfällighetsförenings extra stämma för val av styrelese (pdf)